Morskie Oko i Czarny Staw: Tatry w mgle i słońcu - relacja z wycieczki

Kuba, Andrzej, Mirek i ja – czwórka zapaleńców górskich – wybraliśmy się na wycieczkę do Morskiego Oka i Czarnego Stawu. Choć Tatry słyną z tłumów, tym razem aura nieco nas rozpieszczała i ludzi było zdecydowanie mniej.

Wczesny poranek:

Wyruszyliśmy wcześnie rano do strony Słowackiej, by uniknąć tłumów. Już na samym początku trasy uderzył nas zapach lasu i widok majestatycznych gór. Słońce leniwie przebijało się przez gałęzie drzew, tworząc magiczną atmosferę.

Morskie Oko:

Po około dwóch godzinach marszu dotarliśmy do Morskiego Oka. Już z daleka zachwyciła nas jego turkusowa tafla wody, otoczona skalistymi szczytami. Zrobiliśmy krótką przerwę na posiłek w schronisku i podziwianie widoków.

Czarny Staw:

Piękna pogoda skusiła nas do dalszej wędrówki. Szlak prowadzący do Czarnego Stawu jest nieco bardziej wymagający, ale widoki rekompensują każdy wysiłek. Po około godzinie marszu dotarliśmy do celu. Czarny Staw, ukryty wśród skał, emanował tajemniczym klimatem. Mgła i przelotne opady dodawały mu jeszcze więcej uroku.

W drodze na Rysy:

Andrzej Ja i Mirek zrezygnowali z dalszej wędrówki, a Kuba ruszył na Rysy. Wspinaczka była wymagająca, ale widoki z góry wynagradzały podobno wszelkie trudy.

Dodatkowe atrakcje:

Podczas wycieczki podziwialiśmy również Wodogrzmoty Mickiewicza – kaskadowy wodospad o imponującej sile. Zahaczyliśmy też o Słowację.

To był dzień pełen wrażeń – pięknych widoków, górskiej wspinaczki i niepewnej aury, która dodała pikanterii całej wyprawie. Polecam tę trasę wszystkim miłośnikom górskich wędrówek!

Parę rad:
  •     Na szlaku do Morskiego Oka panuje duży ruch turystyczny.
  •     Pamiętaj o odpowiednim ubiorze i obuwiu do górskich wędrówek.
  •     Zabierz ze sobą prowiant i wodę.
  •     W schronisku nad Morskim Okiem można kupić jedzenie i napoje ale kolejki bywają długie
  •     Wybierając się na Rysy, koniecznie sprawdź prognozę pogody i warunki na szlaku.

Zapraszam do obejrzenia zdjęć i filmu z wycieczki!

Dodatkowe informacje:

Mam nadzieję, że mój wpis zachęci Was do wycieczki nad Morskie Oko i Czarny Staw. To piękne miejsce, które warto zobaczyć o każdej porze roku!