Jak pokolorować czarno-białą fotkę?

Podczas zastanawiania się nad ulepszeniem starych fotografii, postanowiłem zająć się ich pokolorowaniem. Wydaje się to bardzo żmudną czynnością... nic bardziej mylnego. Wprawny grafik amator wykona kolorowanie w przeciągu 20 do 40 minut.









Jak to zrobiłem? 
Będzie potrzebny Photoshop :)

1) Otwieramy czarno-białą fotografię.

2) Tworzymy nową warstwę i mieszanie ustawiamy na "kolor"

3) za pomocą pędzla dosłownie pokrywamy obraz różnymi kolorami. Staramy się aby całość wyglądała jak najbardziej naturalnie.




Kolorowaną warstwę ustawiłem na 65% krycia - powoduje to naturalniejszy kontrast. 


tak wygląda warstwa kolorowana po wyłączeniu tła.









Gotowa praca w Photoshopie wygląda następująco: 


















Następnie w innym programie (bo prościej) dodałem winietę, ramkę oraz zastosowałem średni efekt kliszy "cinema" Mowa tutaj o aplikacji PhotoScape

PhotoScape można pobrać z mojego chomika :) 
W menu znajdziesz do niego odnośnik. 
 

Komentarze

Popularne posty