Twórcza Przerwa: Sztuka Znajdowania Urody w Odpadach

Czasami pomysły przychodzą do nas w chwilach, kiedy zdaje się, że "nic nie robimy". Przerwy, chwilowe postoje w naszym zagonionym świecie, często uważane są za stracony czas, ale czy na pewno? Odpowiedź brzmi nie! Te momenty są nieocenione, bo to właśnie wtedy nasz mózg może odpocząć, a myślenie twórcze ma szansę na rozkwit.

Mieszanka poszatkowanych papierów z różnych dokumentów tworząca abstrakcyjny wzór kolorów i tekstur

Ostatnio, podczas jednej z takich "twórczych przerw", zauważyłem, że mój kosz do śmieci w biurze stał się inspiracją do zdjęcia. Poszatkowane dokumenty, zróżnicowane faktury, krzykliwe ulotki - wszystko to wymieszane stworzyło fajną mieszankę. Kto by pomyślał, że nawet w codziennym odpadzie można znaleźć estetykę?

To przypomniało mi, że w sztuce i twórczości chodzi o umiejętność dostrzegania potencjału w tym, co na pierwszy rzut oka wydaje się nieatrakcyjne lub niepożądane. Jak często mijamy coś bez zainteresowania, nie zdając sobie sprawy, że z innego punktu widzenia, to "coś" może mieć wyjątkową wartość?

Dlatego dziś, zamiast przewrócić oczami na kolejną górę dokumentów do zniszczenia, zdecydowałem się zatrzymać i spojrzeć na nią inaczej. I wiecie co? Znalazłem w tym nieoczekiwane piękno.

Komentarze

  1. Wyprodukuj nowego posta :D

    OdpowiedzUsuń
  2. No, to są właśnie te efekty ;p

    dzis coś zamieszcze bo mialem taki zamiar :))))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty