Nocne smaki: frytki i fasolka szparagowa z masłem i bułką tartą

Nocna uczta - chrupiące frytki i delikatna fasolka szparagowa z masłem i bułką tartą!

...chwila po północy, a my nagle poczuliśmy nieodparty głód. Oczyma wyobraźni widzieliśmy już tylko złociste frytki i chrupiącą fasolkę szparagową z masłem i bułką tartą. Cóż było robić? Musieliśmy wstać i przyrządzić te pyszności!

Fasolka szparagowa z masłem i bułką tartą:

Składniki:
  • 500 g fasolki szparagowej
  • 2 łyżki masła
  • 3 łyżki bułki tartej
  • Sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:
  1. Fasolkę szparagową umyj i obierz z końcówek.
  2. W dużym garnku zagotuj osoloną wodę i włóż do niej fasolkę.
  3. Gotuj przez 10-15 minut, aż fasolka będzie miękka.
  4. Odcedź fasolkę i przełóż do miski.
  5. Na patelni roztop masło i wsyp bułkę tartą.
  6. Smaż bułkę tartą na złoty kolor, ciągle mieszając.
  7. Dodaj fasolkę do bułki tartej i dokładnie wymieszaj.
  8. Dopraw solą i pieprzem do smaku.


Frytki:

Składniki:
  • 2 duże ziemniaki
  • Olej do frytowania
  • Sól do smaku

Przygotowanie:
  1. Ziemniaki obierz i pokrój w słupki o grubości około 1 cm.
  2. W garnku lub frytkownicy rozgrzej olej do temperatury 180°C.
  3. Włóż ziemniaki do gorącego oleju i smaż przez 5-7 minut, aż będą złociste i chrupiące.
  4. Odcedź frytki z oleju i osusz na papierowym ręczniku.
  5. Dopraw solą do smaku.

Źródło:


Nocne napady głodu potrafią być wyjątkowo mocne, a frytki i fasolka szparagowa z masłem i bułką tartą to prawdziwa uczta dla podniebienia. Polecam ten duet każdemu, kto szuka pysznej i sycącej przekąski, nawet w środku nocy!

Komentarze

Popularne posty