Ludzkie ambicje są niczym kometa, ...

Photo by chuttersnap on Unsplash
...może pięknie jaśnieć ale potrafi zniszczyć świat.


Jutro zapowiada się ciężki dzień - sobota, a ja w pracy po ostatnie siły... Przygotowywanie 6 tysięcy próbówek z pożywką dla roślinek in vitro. Zamiast spotkać się z przyjaciółmi, będę do 20:00 kiblowal. Szef próbował mnie pocieszyć, mówiąc, że to nie jest tak wiele, ale widocznie zapominał, że dla mnie to aż za dużo.

W tej chwili przypomniały mi się wiersze Bursy. Zwłaszcza "Pedagogika", który opowiada o trudach pracy, o łzach, utraconych złudzeniach, złamanym życiu, martwej perspektywie. Cała ta sytuacja sprawia, że te wiersze nabierają dla mnie nowego, osobistego znaczenia.


Pedagogika
Z dziećmi trzeba surowo
zamiast płaszcza łach
ubierz łach
zapnij łach
szanuj łach
ten łach to moja praca
moje wyprute żyły
ten łach
moje stracone złudzenia
moje niedoszłe posłannictwo
moje złamane życie
moja martwa perspektywa
wszystko ten łach
ubierz łach
zapnij łach
szanuj łach
A. Bursa


Podsumowanie

Pantofelek
Dzieci są milsze od dorosłych
zwierzęta są milsze od dzieci
mówisz że rozumując w ten sposób
muszę dojść do twierdzenia
że najmilszy jest mi pierwotniak pantofelek
no to co
milszy mi jest pantofelek
od ciebie ty skurwysynie
A. Bursa.

Jeszcze jedna… smutna rzecz, która chyba najbardziej mnie dziś dobiła :(
Poznałem kiedyś ciekawą dziewczynę, Monikę, na imprezie u Żelaznej. Spotykaliśmy się jeszcze parę razy na różnych okolicznościowych imprezach, ale potem zniknęła. Teraz dowiedziałem się, że leży w szpitalu, przypięta pasami do łóżka. Nie muszę chyba pisać na jakim oddziale... To naprawdę trudne do uwierzenia. Życie potrafi być nieprzewidywalne i często trudno zrozumieć, dlaczego takie rzeczy się dzieją.

Komentarze

Popularne posty