Koniec końca


www.chmurkowo.pl
...Byłem w szampańskim humorze, w takim też go pożegnałem. Życie nie toleruje sentymentów, nawet gdy sytuacja tego wymaga. Czuję, że odciąłem wielką kulę, która ostatnio przygniatała mnie z nieznośną siłą
*** (przecież znasz wszystkie moje chwyty)
...ty znasz moje chwyty, ja znam twoje,
marnujemy czas.
Roger Vailland
przecież znasz wszystkie moje chwyty
życie moje
wiesz kiedy będę drapał krzyczał i rzucał się
znasz upór moich zmagań
i drętwe pozbawione smaku i czucia wyczerpanie
wtedy zatruwasz mój sen majakami
aby uniemożliwić mi jakikolwiek azyl
znam twoje słodycze
które przyjmuję ze skwapliwą wdzięcznością
i po których szarpią mnie torsje
przywykłem do twoich okrucieństw
nauczyłem się śmiać z własnego trupa
(znasz dobrze ten mój ostatni chwyt)
znudziliśmy się sobie życie moje
mój wrogu

cóż kiedy wkręciłeś iskry bólu w moje szczęki
aby utrudnić mi ziewanie
1957 Bursa

Komentarze

Popularne posty